Değerli iş ve meslek profesyoneli,
Çok iyi bildiğiniz gibi, yer aldığımız pazarda kazanmak için oynuyorsak, talep görmek için varlığımızdan birilerinin yeterince haberdar olması gerektiğinin farkındayız…
Kuşkusuz ki,
- Üretim, pazarlama, satış hedeflerinizi,
- Bu hedeflere temel oluşturacak para, insan ve hammadde kaynaklarını,
- Katılacağınız fuarları, yapacağınız toplantı ve etkinlikleri,
- Ürün ve hizmetlerinizle ilgili reklam, broşür, katalog, medya ve sosyal medyadaki tasarım ve içeriklerini
hazırlamışsınızdır ama bunca emek ve çabanızın karşılığını, sizi tatmin edecek sonuçları yeterince alabiliyor musunuz?
- Kimlerin sizi bilmesini, anlamasını, tanımasını, onaylamasını ve “ürün ve hizmetleriyle iyi bir şirket” diye tavsiye etmesi gerektiğine karar verdiniz mi?
- Sizi “iyi” diye tavsiye edecek grup veya kitlelere yeterince ulaşabildiğinize inanıyor musunuz?
- Kuşkusuz ki hedeflediğiniz kitlelerin hepsine birden aynı hız ve oranda ulaşmak mümkün değil. O halde öncelikli hedef gruplarınızın kimler olduğuna karar verdiniz mi?
- Hedef grupları etkileyecek “etkileyici”lere ulaşmak için bir yol haritası hazırladınız mı?
- Pazardaki rakiplerinizden farklı ve üstün yönlerinizi belirlediniz mi?
Harika bir web sitesi, sosyal medyada şık görünen micro siteleriniz, sayfalarınız var…
- Peki, nasıl güncelliyor, yeni ve dikkat çeken içerikler hazırlıyorsunuz?
- Yeterince tık’lanıyor, hayranlarınız hızla artıyor mu?
Ürün ya da hizmet broşürleri hazırlıyor, fuarlara da katılıyorsunuz…
- Standınız o koca fuarda yeterince ilgi çekiyor, ziyaret ediliyor mu?
- Broşür ve kataloglarınızın bir belge gibi tekrar bakılmak üzere saklandığından emin misiniz?
- Önce vereceğiniz mesajı belirleyip sonra mı stand ve broşürlerinizi tasarlamaya başlıyorsunuz?
- Bu pazarlama yatırımınızın geri dönüşümünden yeterince tatmin oluyor musunuz?
Bayi, tedarikçi, iş ortakları, çalışanlar, müşterileriniz, medya mensupları için planlı, programlı organizasyonları yapmak istiyorsunuz…
- Peki, her bir organizasyon için tek ve net bir tema ve mesaj belirliyor musunuz?
- Sonuçların şirket hedeflerine etkisini ölçebiliyor musunuz?
Bildiğiniz gibi itibar/saygınlık parayla alınmaz…
- Peki, şirket ya da markanız hakkında nasıl bir saygınlık/itibar oluşturacağınıza karar verdiniz mi?
- Saygınlığınızın oluşturulması, korunması ve artırılması konusunda sorunluluğun kime ait olacağını belirlediniz mi?
- Kurumsal olarak ilgi duyduğunuz sosyal anlamda, insani boyutta yardım eli uzatmak istediğiniz bir konuda hiç herhangi bir çabanız, projeniz oldu mu?
Gazete, dergi, televizyon ve haber portallarında yer almak pekçok şirket gibi sizin de arzu ettiğiniz hedeflerden biridir, kuşkusuz ki…
- Peki, başarı hikayelerinizin medyada yeterince yer aldığına inanıyor musunuz?
- Medya mensuplarının ilgisini çekecek haber değeri taşıyan konular yaratabiliyor musunuz?
- Ulusal gazetelerin ekonomi veya ilgili sayfalarında yeterince yer aldığınıza inanıyor musunuz?
- Haberlerini veya köşe yazılarını takip ettiğiniz gazetecilerle tanışıyor musunuz?
- Medya mensupları gerçekleştirdiğiniz etkinliklere yeterince ilgi gösteriyor, katılıyor mu?
- Onlar için güvenilir, tutarlı bir haber kaynağı olduğunuzu düşünüyor musunuz?
Yukarıdaki sorulardan en az birine “HAYIR” diyor, sizi yeterince tatmin etmeyen konular olduğunu düşünüyorsanız, bu konuları en doğru ve sağlıklı bir şekilde çözmek istiyorsanız…
Önce sitemizi inceleyip neler yaptığımız, hangi sektörlere hizmet verdiğimiz hakkında bilgi edinin.
Sonra da bizi, PR Aktif İletişim Danışmanlığı’nı arayın lütfen.
Beraberce doğrusunu yapalım…
Mevcut iletişim sorunlarınız için çözümün ilk adımını birlikte atalım.
PR Aktif İletişim Danışmanlığı